tirsdag 13. desember 2011

Minstens rom



For ca ett år siden ble rommene til hjertebarna pusset opp
og det var virkelig nødvendig!
Overgangen fra liten gutt til stor gutt går fryktelig fort,
så fort at jeg tydeligvis ikke helt klarte å henge med i svingene..*ler*
Når jeg omsider fikk summet meg var det nødvendig med full makover på begge rom!
"huff så leit" tenkte interiørfreaken..(liksom)
Det å få starte med blanke ark å skape en ny stil er jo en drøm!
Det var mye arbeid med maling av tak,lister, karmer og vegger
og mye planlegging for å dekke alle behov å skape en helhet.
Men det var GØY!!




Settekassa er en gammel trykkeriskuff kjøpt på Finn.no
som jeg har beiset med Jotun interiørbeis i fargen drivved.
Fine ark i forskjellige nyanser av lys-turkis/ isblå 
er brukt til å "tapetsere" noen av rommene.
Kista på gulvet er malt i samme fargetone, og rommer minstens favorittbøker :)




For å holde orden på og oversikt over alt småtteri en gutt på 8 år har
kjøpte jeg en kjøpmannsdisk, også på Finn.no.  
Helt lik den jeg har i gangen, som jeg har skrevet om "her".
Jeg ville ha hvit disk med håndtak og rammer til tekst i stål denne gangen..
Av en eller annen merkelig grunn (som jeg ikke helt kan forklare.*ler*..)
gikk jeg løs på håndtakene med en Dremmel pussemaskin
og oppdaget til min store glede at under laget med antikkmessing
skjulte det seg blankt og fint stål!
15 håndtak og X anntall timer senere var jeg endelig fornøyd!
Akkurat passe slitt og ingen messing å spore :)
Tekst rammene, kjøpt på Scrapbook butikk,
 var opprinnelig hvite, men med sandpapir og rå muskelstyrke (vel..kremt...)
pusset jeg vekk mesteparten av malingen så de også fikk akkurat passe slitt utseende!
Resultatet ble både jeg og minsten superfornøyd med :)
Deilig med masse små skuffer til alt småtteri!






Denne fine tavla må jeg bare vise dere!
Minsten syntes det var en god idé å skrive en dagsplan på den da han fikk den,
og for dere som ikke klarer å tyde den herlige skriften så står det altså:

-----
1- Frokost.
2- Gi mamma eller pappa en klem.
3- Spille.
4- Si jeg er glad i dere 2 ganger.
-----

Synes det var en fantastisk dagsplan for en åtteåring 
og to av punktene har jeg bedt han holde på for alltid:)
Dere kan jo gjette hvem..*smiler*

Bare11 dager igjen til julaften folkens...
Får vel sette i gang å pakke julegaver kansje!
Ha en fin tirsdagskveld!

Tina<3



1 kommentar:

  1. herregud så fantastisk!!! barn kan virkelig få sagt det... helt supernydelig gutterom.. deilig med noe annet enn blått,bil og ole brum! ;-)du er flink!!! og jeg bare eeeeeeeelsker det bildet om drømmer... sukk!!!

    SvarSlett