tirsdag 19. juni 2012

Hageglimt




 Jeg er fortsatt ør i kropp og sinn etter gårsdagens herlige sjokk!
Og i gledesrusen tenkte jeg å vise dere litt bilder fra hagen vår!

Jeg har med tiden forstått at det å skape en hage som fungerer,
og som man trives med, er en svært så tidkrevende prosess..
Ikke bare fordi det tar tid for det grønne å gro,
men også fordi veien blir til mens man går!





Og med det mener jeg at noe som virker som en god idè det ene året
kansje viser seg å være en heller dårlig idè i det neste..
Eller kansje det ikke vises før etter tre fire år...
Så må man tenke nytt og prøve andre ting,
og vips så har 9 år gått
før man sitter med et resultat man faktisk trives med.





Vi har vert igjenom flere sånne eksempler her hos oss.
Det eneste som har vert med oss fra starten av
er vel egentlig at vi ønsker en østeninspirert hagestil
uten for mye blomstrende vekster,
men heller med mere kombinasjoner av ulike bladformer og farger 
som gir fine kontraster.




For å oppnå det har vi valgt å ha en del japanske lønner
av forskjellige typer rundt omkring.
Og noen lavalykter og litt skifer som vi synes understreker stilen.
Så har vi jo den nydelige buddah statuen (se bilde nr 1. i dette innlegget)
 som er vår store stolthet da! *smiler*




Selv om jordbærplanter og gressløk ikke akkurat
kan kalles "ekte japanske vekster" *kremt*
synes vi sammensettningene vi har laget gir et litt østlig preg alikevel.
Synes bladverk med forskjellig form og farge er så flott sammen!





Vi har fortsatt en del igjen å gjøre rundtomkring i hagen
før jeg kan si at vi er i mål.
Men så spørs det vel da, om man noen gang kan si
at man har  "kommet helt i mål"...
For selv om noe er greit og fungerer bra en stund
så blir man jo lei det også etterhvert, (det blir hvertfal jeg!..)
Og dermed blir det jo behov for forandring utendørs så vel som innendørs!
Bare å hive seg med i rundansen *ler*

Tina<3


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar