onsdag 23. november 2011

Hoved badet vårt





Dette rommet er egentlig det eneste rommet i hele huset som jeg ikke er det spor lei av
på tross av at lite eller ingenting har vert gjort her på 8 år !
( Det er virkelig veldig ulikt meg som gjerne vil ha forandring OFTE...*ler* )
Det eneste som har blitt fornyet underveis her er håndkler, pynt og sittebenk.



Hjertemannen og jeg hadde ganske forskjellig syn på hvordan vi ville ha det den gangen vi bygde
og det ble jo så klart en utfordring til tider...
Men badet var vi usedvanlig enige om 
 og det er jo litt gøy at det er dette rommet vi til slutt ble aller mest fornøyd med begge to :)

Flisene er Italienske og ble kjøpt på Storeys.
Jeg liker så godt den matte overflaten og den fine gråtonen
som verken er for varm eller for kald og heller ikke for mørk eller for lys.




Innredning og vask er fra JKE design.
Vasken er kansje det jeg liker aller best med hele badet !
Den er laget av et materiale som heter "Terazzo"
som er veldig slitesterkt og ofte brukes  i trappetrinn i blokker ol. 
Jeg synes vasken er så fin  i formen og jeg elsker det naturlige uttrykket den gir.
Det er ikke så dumt at den er grå og VELDIG lett å holde ren heller *smiler*




Vi ville ha en stor og god dusj bygget av glassbyggerstein og det har vi aldri angret på !
Den grå raden ønsket vi en matt overflate på som kontrast mot den blanke gjennomsiktige steinen
og det var jammen ikke bare bare å få til..
Produsenten anbefalte nemlig ikke å ha matt overflate inn mot dusjesonen
fordi vannet med tiden ville ødelegge glasset..
Vi kontaktet flere levrandører men desverre fikk vi det samme svaret over alt..
Enden på visa ble at vi ordnet med sandblåsing på yttersiden av hver stein for å få det som vi ville..
Det kostet litt ekstra men vi synes det var verdt det !




Det var egentlig meningen at vi etterhvert skulle ha en glassdør inn til dusjen,
men vi fant fort ut at det var både praktisk og fint at det var så åpent
så noen glassdør ble det liksom aldri..

Selv om jeg er så fornøyd med badet skal det faktisk bli litt forandring her inne ganske snart...
Alle lister, dører og karmer i huset har vert trehvite og har med tiden gulnet noe helt forferdelig *grøss*
For en liten stund siden gikk Hjertemannen min ENDELIG med på å la meg få male det hvitt!
Og nå er det badet som står for tur :)
Jeg tror rommet vil virke mye større og luftigere når vi blir kvitt det gule treverket
og jeg gleder meg til å vise frem resultatet !

2 kommentarer:

  1. Hei :)
    Kom over bloggen din her, og tenkte
    jeg skulle legge igjen et lite spor.
    Fin blogg, med masse flotte innlegg
    og bilder... Skjønner godt at du er
    fornøyd med badet - syns det var
    RÅ-stilig!!! La meg til som følger
    og la bloggen din til min bloggroll
    for her vil jeg gjerne følge med
    fremover ღ

    Ønsker deg en fin 1.søndag i advent
    Klem fra Mette

    SvarSlett