onsdag 29. august 2012

Farlig Kryddersmør!

 
 
Ja jeg kaller det direkte farlig for det er skummelt vanedannende!
Etter jeg smakte dette kryddersmøret er det hevet over en hver tvil,
at det finnes ingen over og ingen ved siden for mitt vedkommende!
Alle andre kryddersmør blekner i forhold
og jeg blir alltid like skuffet når jeg spiser bakt potet på resturant..
Så tusen takk svigermor for at introduserte meg for denne herligheten,
og gjode meg avhengig.. *ler*
 
 

 
Heldigvis er det også noe av det absolutt letteste som finnes å lage,
så abstinensene kan lett dempes!
 




Oppskriften er som følger:
 


- ca 300 gr mykt smør
- en pose "Holiday dip mix"
 og det var alt....!
 
Bare å røre det sammen for hånd eller med mixer.
Jeg bruker oftest mixer og lar det gå i noen minutter.
(på ganske høy hastighet)
Da blir smøret lyst og luftig.. Mmmmm...
 
 


 
 
 
Perfekt følge spesielt til bakt potet
og ellers til alt annet man måtte ønske å bruke kryddersmør til.
 
Jeg skjærer ofte tykke skiver av baguetter,
 smører et godt lag kryddersmør på
og rister de gyldene i ovnen.
SNADDER!
 
Tina<3


2 kommentarer:

  1. Det er hørtes veldig godt ut - skal testes! (er litt hekta på kryddersmør i utgangspunktet skjønner du...) ;-)

    SvarSlett
  2. ikke værre?!? Det kan jo selv jeg klare ;)) Skal testes!
    God helg!!

    SvarSlett