torsdag 4. oktober 2012

Å male laminat


Foto: Google

Til hjertemannens STORE fortvilelse
har jeg nå gått til innkjøp av en bøtte med maling igjen...
Og det er ikke hva som helst slags maling denne gangen...
Nei - det er hvit "Trestjerners Gulvmaling"!!!!
 
Med hjertet i halsen og en DIGER bekymringsrynke i panna
spurte han hva jeg skulle med den malingen..
(Jeg kunne enkelt lese hans intense og hatfulle tanker
om hvitmalte gulver på soverommene..)
Litt lettet ble han kansje når jeg sa:
" Det er bare et prøveprosjekt på gulvet i boden.." *ler*
Men sån innerst inne ble han nok kansje ikke så fryktelig lettet alikevel,
for han VET hva "prøveprosjekt"egentlig betyr..
Jeg har nemlig lenge hatt lyst å male laminatgulvene
som vi har i hele andre etg, stue og kjøkken,
og der stiller den godeste hjertemannen seg rimelig hardt på bakbeina..!
 
 
 
Foto: Google
 
Skjønner ikke det...
Det er jo rålekkert!!!
 
Det er flere grunner til at jeg ikke har kastet meg ut i det,
For det første er hjertemannen en grunn i seg selv..
Så er det vel en liten tvil i min sjel på om det virkelig blir slitestrekt nok..
Jeg flytter jo rundt på møbler en del og har tross alt fem hunder..
Men nå som produsenten selv går god for
maling av laminatgulv med denne malingen,
skal det altså- uannsett hva hjertemannen måtte mene om det-
testes ut i den lille boden vår med kirsebærlaminat!
Det jeg vil finne ut er :
1. Hvordan er malingen å jobbe med..
2. Hvor holdbart blir det..
3. Hvordan er det å holde lyse gulver rene..
og sist men ikke minst-
4.Hvor negativ er hjertemannen egentlig til det..
Utfra testresultatene vil jeg vurdere hvor stor sansynelighet det er
for at det blir malt laminat i resten av huset..
Og en annen ting jeg også har tenkt på, er at denne malingen
kansje er et smart alternativ å male kjøkkeninnredningen med...!?
Kjøkkenet mitt skriiiiiker etter en oppdatering
og jeg har SÅ lyst å bare sette i gang og male NÅ!
Og hvis denne malingen er god
ja- så kan det jo hende at jeg gjør nettop det. *smiler*
 

 
Noen som har erfaringer med denne malingen de vil dele?

Tina<3

5 kommentarer:

  1. Så utrolig spennende da:)
    Det er lekkert med hvite gulv ja!!
    Ønsker meg det på soverommet jeg og:)

    Flott blogg du har, legger meg til som følger jeg, og kommer snart igjen:))

    Ha en fin kveld:)

    SvarSlett
  2. Nåååååå er jeg spendt asså, på hvordan dette blir og hva du syns, for om det blir og er så bra så du male kjøkkenet med den malingen, ja da tror jeg jaggu, jeg skal tørre det også :)) hihi...... lykke til.... klem

    SvarSlett
  3. Kjempe spent på hva du syns om malingen!
    Har nok av lite innbydende laminat selv...;)
    (og har også en mann som setter seg på bakbeina
    når det blir snakk om hvite gulv...;) hehe..)
    Ha ei super helg! Klem :)

    SvarSlett
  4. Hei. Vi malte vår laminat i stuen og på kjøkkenet med den malingen du skal male med. Nå har vi lagt nytt gulv:-/ Satte møbelknotter på alt og var superforsiktig, men etter noen uker så d helt j...... ut for å si d mildt. Malingen var super å male med og resultatet så helt supert ut når vi hadde malt. Men d var en kortvarig glede. Har vært i kontakt med prudusenten og gitt min tilbakemelding. De syntes d var uheldig men vi har ikke kommet frem til noen lørning. D er jo mulig at d var laminaten vår malingen ikke satt på....men d kan man jo ikke vite før man maler :-/.
    Men er jo mulig malingen er flott på kjøkkeninnredningen og andre møbler.

    Lykke til i allefall :-)

    SvarSlett
  5. Husk for all del å gjøre et godt forarbeid! Jeg har malt tregulvet på soverommet med den malingen...Kan vel si det sånn at jeg tørr ikke flytte på møbler der inne med det første...
    Lykke til :)

    SvarSlett