fredag 13. januar 2012

Spiseplassen


Spiseplassen vår blir brukt hver eneste dag til mye mer enn bare spising!
 Feks. gjør Hjertebarna lekser her
(selv om de begge har fått flotte skrivepulter på rommene sine),
vi spiller brettspill her, ting blir reparert her
og det er her jeg sitter med lapptoppen og blogger !
Siden den blir brukt til så mye rart er det jo viktig med godt lys,
og det får vi fra to "Foto" taklamper fra Ikea,
som jeg selvfølgelig har pimpet litt.. *smiler*
De var opprinnelig ikke hvite øverst
og hadde heller ikke vingemuttere og luftehull..
Meeeen etter en liten tur på Maxbo og littegranne jobbing
så fikk de på magisk vis altså litt mere industri preg og ble sån som de er nå *ler*





Lampene er ganske store og tar en del plass både visuellt og fysisk
men jeg liker de så godt så det er igrunnen helt greit *smiler*

"Seksjonen" bak spisestua er også ganske selvkomponert!
Den er satt sammen av en Expedit romdeler, (fra Ikea)
og en kjøpmannsdisk jeg fant på Finn.no!





Romdeleren har fått en liten list i taket i hvert rom,
og på listen har jeg skrudd fast en etikett holder.
Kjøpmannsdisken ble tilpasset litt i dybden,
de avrundede hjørnene på topp og bunnplate ble saget rett
 også fikk den sokkel istede for kuleben.
Den fikk også nye blanke fine håndtak!
Begge deler er malt med hvit helmatt maling.
Et helt nytt og unikt møbel med masse personlig preg!
*me like*

Nyyyyt fredagen folkens!

Tina<3








5 kommentarer:

  1. Så lekker spisepalss og det skap var knall lekkert, me love ☺
    -Beate-

    SvarSlett
  2. Hei! Takk for koselig kommentar hos meg! Setter utrolig stor pris på det! Så fin blogg du har - og ikke minst et vakkert hjem :)

    SvarSlett
  3. Så stilig! Du er kjempeflink:) Har du to uttak til lampe i taket, eller har du fiksa dette på ein annan måte? Eg har så lyst på to industrilamper over spisebordet, men så er det berre eitt uttak til lampe. Så da har eg liksom tenkt at det berre går an å ha éi lampe. Veit du noko om det?

    Marie

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei!
      Tusen takk for fine ord :) Jeg har faktisk ingen lampeuttak i taket.
      Jeg har hengt lampene i kroker og seriekoblet dem
      ved hjelp av "sukkerbiter" rett og slett.
      Eller hjertemannen har gjort det selvsagt, ikke jeg hehe..
      Så ledningen går fra den ene lampa til den andre
      også videre inn til taklista og følger deretter vinduskarmen
      ned til stikkontakten på gulvet.
      Skulle tro det går helt fint å gjøre det samme hos deg
      selv om du har et takpunkt.
      Lykke til!

      Tina<3

      Slett
  4. Okei! Takk for informasjonen:) Ah, då er det håp her også:)

    Marie

    SvarSlett